Degree& cita-cita Vs Diploma & cinta

Untuk memilih antara cinta dan cita-cita, sungguh menyesakkan. Kalau di fikirkan mana yang penting? kedua-dua penting. Mana untuk masa depan? Kedua-dua untuk masa depan. Pilihan yang sangat menyesakkan kepala.. cita-cita adalah jaminan masa depanku yang lebih baik, tapi cinta juga penting untuk kebahagiaan. Mana satu???? Salahku seandainya aku ingin mempunyai kedua-duanya?? 
                                cinta hatiku yang telah mencapai cita-cita

Antara diploma dengan degree,degree lebih tinggi, lebih penting.
Tapi, untuk mendapatkannya bukan senang. Apakah jika terlalu mengejar cita-cita dan matlamat hidupku, aku akan kehilangan cintaku. Sanggupkah cinta itu menugguku mengejar cita-cita dahulu? Terjaminkah masa depanku hanya dengan diploma?  patutkah aku menjadi suri rumah sepenuh masa walau aku ada diploma? 

tapi aku? sudah punyai cinta, tapi untuk menggapai cita-cita masih terlalu jauh lagi.

No comments:

Post a Comment